Wales & Londen

21 november 2017 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Deze week gebeurde het meeste in het weekend; ik ging namelijk op zaterdag voor een dagje naar Wales en van zondag op maandag naar Londen.

Op zaterdag moesten we vroeg opstaan om bij het ontmoetingspunt te zijn, want Wales is 2 uur rijden vanaf Oxford. Na ongeveer anderhalf uur kwamen we in het eerste plaatsje in het noorden van Wales aan: Tintern. Tintern is erg klein en draait voornamelijk om het oude klooster dat nu een ruïne is. Wel een erg mooie ruïne. We kregen daar drie kwartier de tijd om rond te lopen en ik heb echt super veel foto’s gemaakt. Tintern ligt in een dal waardoor je heel mooi tegen alle heuvels opkijkt en met die prachtige herfstkleuren overal was dat echt een geweldig uitzicht. Na deze stop gingen we door naar de hoofdstad van Wales; Cardiff. Hier mochten we zelf een goeie 4 uur rondlopen. We zijn eerst gaan lunchen in een frans kaas restaurant (madame fromage; super lekker) en daarna zijn we een klein beetje gaan winkelen. Vervolgens wilden we heel graag het Cardiff national museum zien, wat ook nog is gratis is. Aangezien we niet veel tijd meer hadden hebben we heel efficiënt uitgekozen welke kamers we wilden zien; we hebben voornamelijk kunst uit de renaissance bekeken. Deze kamers werden ingericht per nationaliteit van de schilders: we hebben de Italiaanse, Nederlandse en Franse renaissance kunstwerken bewonderd. Deze waren echt prachtig en ik zag er Nederlandse schilders tussen hangen waar ik nog nooit van had gehoord, maar Albert Cuyp hing er bijvoorbeeld ook. Na dit museum hadden we nog tien minuten om over een soort kerst kermis die voor het museum stond rond te wandelen om daarna in 2,5 uur in een keer door te rijden naar Oxford terug. Éen dag is veel te kort om Wales te zien en ik ga zeker nog is terug. Ik raad iedereen aan om het zelf ook is te bekijken.

Op zondag stond ik weer vroeg op om dit keer een bus naar Londen te pakken. Toen we (Bianca en ik) aankwamen bij Victoria station zijn we eerst naar ons hotel gegaan om onze spullen daar achter te laten. Daarna zijn we naar Picadilly gegaan, omdat dat in de buurt van Regent street ligt en er daar op zondag een beroemde speelgoed parade was. We zijn tijdens het zoeken naar de parade natuurlijk allemaal winkels ingegaan. We kwamen eerst een klein overdekt winkelstraatje tegen waar allemaal dure maar super mooie merken zaten. Daarna liepen we winkel in en uit terwijl we ondertussen uitkeken naar waar de parade zou moeten zijn. Na ongeveer twee uur kwamen we eindelijk bij de parade aan, maar we hebben in regent street meer gewinkeld dan naar de parade gekeken. Aangezien er geen echte parade meer was toen we er waren maar er stond elke 50 meter een tent met figuren uit een ander verhaal. Na een puur te hebben rondgelopen zijn we terug naar het hotel gegaan om even te rusten en om te kleden. We zijn in de avond uit eten geweest vlakbij Leicester square. Daarna hebben we in een bar cocktails gedaan en zijn daarna naar een cocktailbar in china town door gelopen want in de eerste bar stond de airco keihard aan. Na het drankje in de cocktailbar in china town zijn we weer richting hotel gegaan, want ondertussen waren we echt moe. Helaas sliep ik die nacht maar 4 uur ongeveer door dat Bianca geluiden maakt in haar slaap.

Op maandag zijn we na het ontbijt te hebben gegeten en uitgecheckt te hebben richting de Big Ben gegaan. Bianca had nog nooit Westminster Abbey, het parlement of de Big Ben gezien. We zijn in de London Eye geweest wat echt super mooi was. Daarna liepen we door naar de brug aan de andere kant en kwamen we een kerstmarktje tegen waar onder een bord met ‘Dutch pancakes’ poffertjes worden verkocht. Toen we de brug waren overgestoken bleken we te zijn uitgekomen bij Charing Cross station wat betekende dat Covent Garden niet ver weg was. Na rond gelopen te hebben in Covent Garden hebben we daar ook geluncht. Na lunch hebben we de metro gepakt naar Hyde park om daar even rond te lopen en daarna uit te komen bij Oxford street om nog wat winkels in te gaan. Na alle winkels te hebben gehad besluiten we onze tassen weer op te halen bij het hotel en vervolgens nog snel wat avond te eten rondom Victoria station. Daarna pakten we de bus en waren we niet zo laat op de avond weer thuis. Eenmaal thuis gekomen praat ik met m’n huisgenoten over wat ik allemaal heb gedaan deze twee dagen. Al met al een erg geslaagd weekend. Het voelt nu dan ook niet als Dinsdag, maar ik moet helaas wel weer naar les.

P.S. de bescherming van onze lamp in de keuken is wéér gevallen – de lamp doet het gelukkig nog wel.

1. Etic:
    21 november 2017
    Mooie avonturen Victoria!
  2. Rang:
    21 november 2017
    Ik hield ook zo van Wales! Prachtige foto’s van Tintern. Goed bezig ;-)