Christmas at blenheim & Therapy dogs

5 december 2017 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Afgelopen week was het een rustige week, maar met leuke dingen er tussen door. Donderdagavond zijn we naar ‘Christmas at Blenheim’ geweest; Blenheim is een erg mooi paleis dat hier niet erg ver vandaan zit. Dit evenement houdt in dat je ongeveer anderhalf uur lang over de grote tuin van het paleis loopt langs allemaal mooie licht shows en kerstliedjes. Het was echt prachtig, maar helaas ook ijskoud. M’n tenen voelde ik niet meer aan het einde van de wandeling. Dit is een jaarlijks evenement en een traditie voor sommige families hier om er heen te gaan. Dus weer aanrader om heen te gaan. De rest van het weekend was erg rustig en relaxed. Aangezien ik een van de weinige mensen ben die klaar is met al het werk voor dit semester, zitten de meeste mensen of in de bibliotheek of in hun kamer te schrijven of te leren. Vanwege de examenperiode die er nu aankomt had de universiteit iets geregeld. Een tijdje terug al konden we ons aanmelden voor ‘therapy dogs’; dit is een evenement waar je voor 10 minuten lang met een hond mag spelen en aaien etc., omdat het bewezen is dat dit stress reducerend werkt. Ik had me hier al voor aangemeld – ondanks dat ik geen stress heb – en gister zijn ik en een paar huisgenootjes en nog wat anderen erheen gegaan. Remi, Heidi en ik hebben 10 minuten lang Chris geaaid: een 8-jarige, gepensioneerde hond – hij is gepensioneerd van geleide hond zijn. Super lieve en makke hond.

Vandaag is mijn moeder jarig en ook al ben ik er nu niet bij in NL, ze komt hier vrijdag 😊.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Etic:
    6 december 2017
    Leuk om te lezen weer Victoria, tot vrijdag!