Concert en verjaardag

13 december 2017 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Afgelopen week was erg druk, zeker aan het einde. Op vrijdagavond was het concert van mijn koor en m’n ouders kwamen hier naar toe om daar bij te zijn. Het ging goed en ik kreeg ook complimenten over mijn solo 😊. Na het concert zijn m’n ouders en ik nog wat gaan drinken en kletsen. De volgende dag heb ik ontbeten in de stad met m’n ouders en hebben we twee andere gebouwen van de universiteit van Oxford gezien: Christ college en Magdalen college; allebei erg mooi. De eetzaal van Christ college is degene die de filmmakers van Harry Potter hebben gebruikt voor de grote eetzaal in de film. Bij Magdalen college was er een herten park achterin met heel veel schattige hertjes die te zien waren. In de avond zijn we uit eten geweest bij het Randolph Macdonal hotel – dit is een erg beroemd vijfsterren hotel dat een relatief nieuw restaurant heeft. Ik heb toen al de cadeautjes voor m’n verjaardag gekregen die de volgende dag was, omdat m’n ouders in de middag van zondag zouden vertrekken. Na het eten en alle leuke cadeaus (scratch map, kettinkje, fotoalbum en museum jaarkaart) ben ik terug naar m’n appartement gegaan waar ik samen met m’n huisgenoten ook nog m’n verjaardag heb gevierd en drankjes heb gedaan en uit zijn geweest. In de club was het middernacht en toen was ik eindelijk officieel 21! De hele nacht van zaterdag op zondag heeft het gesneeuwd hier en toen ook de hele zondag nog. Dus op mijn verjaardag lag het hele verkeer er uit hier. Ik heb dus 30 minuten naar de stad gelopen in de sneeuw om bij m’n ouders te komen. Hun vlucht werd geannuleerd wegens het slechte weer en ik heb die nacht ook een hotelkamer gekregen in hun hotel, omdat ik anders weer 30 minuten door de kou terug naar huis moest. Op maandagochtend hebben we nog samen ontbeten en vervolgens heb ik ze gedag gezegd bij het treinstation. Dit keer vond ik het niet erg om ze uit te zwaaien aangezien ik ze over minder dan 2 weken nu al weer zie als ik (helaas) naar huis ga. Jammer genoeg voor m’n ouders werd hun vlucht op maandag ook geannuleerd wegens de grote sneeuwval die viel in NL op maandag. Ze hebben die hele dag nog in Birmingham rondgelopen en zijn dinsdag dan toch eindelijk op een vlucht kunnen stappen en naar huis gegaan. Ik had op dinsdagavond een gala van de rechten vereniging – ik was uitgenodigd door een vriendin die rechten studeert. Het was super gezellig en echt leuk om een keer een heel fancy gala – met een drie gangen menu – mee te maken. Al met al een super geslaagde verjaardag en dagen daarna 😊. Ik kan niet geloven dat ik hier nog maar 11 dagen zit…