De eerste twee weken

2 oktober 2017

Het is heel raar om te bedenken dat ik hier nu echt al ruim 2 weken zit. Het voelt eigenlijk alsof ik hier al een maand zit. Maar ik kan me ook nog zo voor me zien hoe ik nog door Amsterdam liep een paar dagen voordat ik wegging.

Mijn eerste week hier was de introductieweek en die was geweldig. Zo veel nieuwe mensen ontmoet en zo veel leuke dingen gedaan. Er was geen dag dat ik niks deed. Die eerste week had iedereen nog een beetje een vakantie gevoel, omdat we de hele tijd nieuwe mensen ontmoetten en veel feestjes hadden. Maar toen begon de eerste lesweek toch echt vorige week. Al m’n lessen waren eigenlijk nog interessanter dan ik had gedacht. Bovenop de lessen heb ik bijna elk moment wel wat te doen en dat is niet alleen maar leren gelukkig.

Ik woon hier samen met 5 anderen op de campus. Mijn huisgenoten en ik kunnen het echt heel goed vinden. We hebben nu één keer per week een huisgenoot etentje bedacht en telkens  moet een andere nationaliteit iets maken. De eerste week was dat mijn Italiaanse huisgenoot Fransesco; hij maakte echt heerlijke spaghetti voor ons. Vanavond is mijn Franse huisgenoot Syrine aan de beurt; ik ben benieuwd en heb er zin in, want ik houd van de Franse keuken. Aankomend weekend is Nederland aan de beurt - gelukkig woon ik samen met een ander Nederlands meisje dus ik sta er niet alleen voor! Noorwegen en Amerika zijn daarna aan de beurt.

Deze weken zijn echt voorbij gevlogen en ik heb moeite om te plaatsen op welke dag ik ook alweer wat heb gedaan haha. Ik weet wel dat het alleen maar leuke dingen waren.

Vooralsnog mis ik weinig; alleen een goed matras en de kaas van Nederland (misschien het Vlaamsch Broodhuis ook een beetje). Voor de rest heb ik hier in de supermarkten goede vervangers kunnen vinden, op vegetarische producten na dan. Het lijkt wel of niemand hier vegetarisch is - ik heb dan nog het geluk dat ik wel vis eet en dit eet ik dan ook bijna elke dag.

Mijn verwachtingen waren hoog toen ik het vliegtuig opstapte en die verwachtingen zijn meer dan waar gemaakt. Ik hoop dat de tijd een beetje langzaam gaat voor de rest van de maanden, maar aan de andere kant kan ik ook niet wachten op wat komen gaat. Ik heb heel veel tripjes binnen het Verenigd Koninkrijk gepland die geregeld worden door het internationale team hier. Ook kijk ik uit naar Halloween en mijn verjaardag die ik hier ga vieren. Maar dat duurt nog wel even, dus eerst vanavond het huisgenoten diner.

1. Etic:
    Wat leuk om te lezen Victoria! En wat fijn geschreven,
    Liefs!
  2. Alfred:
    3 oktober 2017
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Veel plezier en succes met de studie
  3. Kimberley:
    3 oktober 2017
    Fijn dat je huisgenoten leuk zijn en dat je het zo naar je zin hebt daar! Wat voor Hollandse pot gaan jullie koken? Een stamppotje? :D
  4. Victoria:
    3 oktober 2017
    Haha ja kim, waarschijnlijk wel!