De week van de deadlines

13 november 2017 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Afgelopen week was de week van de deadlines. Ik had 4 deadlines binnen 8 dagen. Ik heb de opdrachten gelukkig allemaal afgekregen en de deadlines gehaald. Ook heb ik een cijfer terug gekregen voor een presentatie die ik vorige week deed en ik heb een A gehaald – dit is het hoogste cijfer dat je hier kan halen! Vanwege al deze deadlines zat ik vooral veel binnen en was ik aan het werk. Op die momenten ben ik dan erg blij dat ik huisgenoten heb, want dan zit ik in de avond uren met hun te kletsen.

Vrijdag had ik na repetitie van m’n koor, een social van m’n koor. De social hield in dat we naar een bar gingen en gezellig kletsten. Het koor is echt heel gezellig en ik heb nu ook audities gedaan voor een solo voor het concert wat we hebben. Ik heb een solo gekregen (jeej!) maar wel een kleine solo – ik zing het beginstuk van één van onze grote nummers. Ondanks dat het maar een klein stukje is vind ik het toch echt leuk.

Om trouwens de saga van het uit elkaar gevallen appartement door te zetten; gister is de lamp in onze keuken wéér gevallen. Onze lamp gaf ook al twee weken geen licht meer, wat natuurlijk super handig is met koken (we kookten met zaklampen). Dus nu ben ik vanochtend naar de hall office geweest en heb ik met de manager (Berta – die van ‘je huisgenoten moeten een kookboek kopen’) gesproken. Ik heb haar uitgelegd dat we dit gewoon onacceptabel vinden en dat het een wonder is dat niemand nog gewond is geraakt met dingen die naar beneden vallen en lampen die ontploffen. Ze was verassend aardig erover en leek best geïrriteerd over de onderhoudscrew die z’n werk niet doet. Ze heeft meteen nog een formulier ingevuld en die heb ik ondertekent. Dit heeft geholpen want wonder boven wonder is ons licht meteen vanmiddag vervangen! We hebben dus nu maar besloten dat elke keer als zoiets gebeurt we gewoon meteen naar de office moeten lopen.

Om over te gaan op iets leuks; ik heb nu allemaal tripjes gepland staan: aankomende zaterdag heb ik een dagtrip naar Wales met de internationale studentenorganisatie en (bijna) al m’n huisgenoten gaan ook. Vervolgens ga ik van zondag op maandag in Londen overnachten samen met een Australische vriendin om leuk kerst in kopen te doen en gewoon allemaal typische Londen dingen te doen. Er is bijvoorbeeld ‘winter wonderland’ in Hyde park in Londen en die opent precies twee dagen voordat ik er ben 😊. Daar heb ik heel veel zin in dus. Maar eerst heb ik nog een week van lessen te doorstaan, haha.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Etic:
    13 november 2017
    Heel leuk om te lezen. En goed opgetreden! Geniet ervan dit weekend lieverd!
  2. Wilma:
    14 november 2017