Guy Fawkes

5 november 2017 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Ik schreef al eens eerder in wat voor geweldige staat mijn appartement hier is. Nou het ging deze week verder. Op woensdagavond liep Heidi (Noors huisgenootje) naar het toilet en zag opeens scherven op de grond liggen in één van onze douches. Ze is meteen mij gaan halen en wat bleek? Onze lamp in onze linker douche is ontploft. Letterlijk uit elkaar gespat. 15 min daarvoor heeft een van m’n andere huisgenoten daar nog gedoucht. We zijn erg blij dat niemand gewond is geraakt – opnieuw. We hebben weer een van de hall officers gebeld en die is gekomen en heeft foto’s genomen. Als het goed is wordt nu hopelijk ergens deze week de lamp vervangen en de lamp in de andere douche hebben we ook maar meteen gerapporteerd – die willen we ook vervangen hebben.

Nu door naar het leukere gedeelte van deze week. Deze dinsdag was het écht Halloween en zijn we (kort) uit geweest om het te vieren wat super gezellig was.Op zaterdag was het Guy Fawkes night ook wel Bonfire night genoemd. Er wordt op deze dag/avond herdacht dat Guy Fawkes ooit Koning James I en de tweede kamer van Engeland probeerde op te blazen en dit hem niet gelukt is. Dit wordt herdacht door een grote vuurwerkshow op heel veel plaatsen door heel het land te houden en op elke plek ook een heel groot kampvuur van hooi en planken aan te steken. De vuurwerkshow was echt spectaculair en duurde 20 minuten (ik zal wat foto’s plaatsen). Wat ook erg koud was want het lag tegen het vriespunt aan en ik stond in een park. Daarna zagen we hoe het grote kampvuur nog werd aangestoken wat erg indrukwekkend was. Het was echt heel druk en het is echt een gebeurtenis hier. Het voelde zelfs een klein beetje als oudejaarsavond. Als iemand een goede tijd wil om naar Engeland te gaan; ik raad 4 en 5 november erg aan.

1. Etic:
    6 november 2017
    Het is een avonturenverhaal Victoria!
    Liefs, Eric
  2. Alfred:
    7 november 2017
    Spectaculair vuurwerk! Zo te zien vermaak jij je wel daar ☺veel plezier nog.