Een weekendje vakantie

29 oktober 2017 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Vandaag was de eerste keer dat ik het gevoel had ‘waarom wilde ik dit ook alweer?’. Dat gevoel kwam toen ik m’n ouders en zus uitzwaaide en vervolgens zelf alleen op de bus stond te wachten, na een heel druk weekend. Na een uur was dat gevoel weer weg toen ik gezellig zat te kletsen met mijn huisgenoten.

Het was superleuk dat ze er waren. Vrijdagavond kwamen ze aan en toen zijn we uit eten geweest bij een restaurant van Jamie Oliver (erg goed). De volgende dag zijn ze met een taxi naar mijn campus toegekomen en heb ik ze de twee campussen waar ik het meest ben laten zien. Daarna liepen we door naar een groot park hier vlakbij waar ik soms rond loop en dat prachtig uitzicht heeft over de stad. Daarna zijn we door gelopen naar de dorms waar ik in woon en hebben ze een paar van mijn huisgenoten ontmoet. Mijn huisgenoten vonden ze erg aardig en vice versa 😊. Daarna hebben we de wandeling van 30 minuten terug naar de stad gemaakt en daar hebben we een tour gehad van Oxford University. Oxford University is echt super mooi en de geschiedenis is erg interessant om te horen, een echte aanrader dus. In de avond, na het avond eten, is m’n zus mee gegaan naar mijn huis om Halloween hier te vieren. We hadden een huisfeestje in mijn appartement en daarna gingen we uit in de stad. Het was super gezellig en echt een leuke avond.

Vandaag hebben we het Ashmolean museum bekeken. Dat is het oudste universiteitsmuseum ter wereld en erg mooi om te bekijken. Daarna moesten we alweer de koffers halen en heb ik ze uitgezwaaid bij het treinstation.

Toen ik anderhalve maand geleden op Schiphol stond en m’n ouders gedag zei, ging het allemaal heel snel omdat ik wat later was dan de meiden waarmee ik samen zou gaan reizen. Het ging toen eigenlijk heel makkelijk en ik kon eigenlijk niet wachten op wat komen ging. Maar nu was het opeens omgedraaid; mijn ouders gingen weg en ik blijf hier alleen achter. Dit keer had ik veel meer het gevoel dat ik ze heel erg ging missen. Het was een soort vakantie dit weekend en echt super leuk, jammer dat het echte leven weer begint nu.

1. Wilma:
    30 oktober 2017
    Geweldig leuk en fijn werkenden die mooie stad met jou! 😍
  2. Etic:
    30 oktober 2017
    Het was heel fijn bij je te zijn Victoria. 😘
  3. Alfred:
    31 oktober 2017
    Leuk weekend met de hele familie!